Tingsrätten (2013-12-04)

Publicerat den

Hejsan !

Ett tag sedan nu sen jag la ett inlägg här..

Idag va den ”Stora” dagen jag skulle få min (dom) för det med min lille viva (Moped) och jag nekade som alla vet och blev kallad till tingsrätten i Lund.. Fy tror aldrig jag varit så orolig & nervös tidigare i mitt liv det va helt sjukt så mycket tankar som kom osv, Men iallafall nu är det över.. Hela dagen började med att man gick till skolan som vanligt, Sen kl 13.00 så hade jag möte med min advokat på Lund tingsrätt inför förhör där osv, Det är nog den sista gången jag gör nått ”kriminellt” (brott) upplevelsen att läsa på skärmen i Tingsrätten att XXX är kallad till sal 3 för Mord och XXX är kallad till sal 2 för rån och sen till slut jag Oliver Hagman kallas till sal 4 för Grov Olovligkörning, Att sitta brevid/mitt i mot en Mördare med 4 Poliser och en rånare med 2 Poliser va inte helt skön det kändes att man var på fel ställe och de va jag, Detta va pricken över i:et, Absolut sista gången jag har med Polisen att göra, Aldrig mer usch!!            Annars tyckte jag själva ”förhöret” gick bra jag va lungt och bra attityd mot Polis & domarna.. Tyvärr fick vi inget beslut idag pga att ena Polisen ljög under hans ”förhör” han sa att jag gjort saker som jag inte har och att jag själv hade uppskattat mopeden eller ”Motorcykeln” som dom vill kalla det till 50-55km/h vilket jag INTE har gjort utan min uppskattning av hastigheten är 40-43km/h etc etc.. ! Men nu har dom exakt en vecka på sig att ta ett beslut och vi väntar och se om dom tror på mig eller Poliserna ?

Får och med idag så ska inget olagligt ske i min närhet jag ska undvika ALLA kriminella tillfällen..! Vill aldrig mer sitta där och jag varnar er andra som inte suttit där de inget ”nice” känsla :/

4719_1_medium

Lämna en kommentar